Fördelarna med artikelmarknadsföring
Om artikelmarknadsföring används på rätt sätt kan den leda till trafik till din webbplats och generera intäkter. Det ökar varumärkeskännedomen och lockar till sig följare i sociala medier. Människor tycker om att läsa nästan lika mycket som att titta på videor, vilket gör det till ett idealiskt medium för att marknadsföra ditt företag.
Här är några av de bästa sätten du kan använda denna typ av innehåll till din fördel. Använd dem klokt för att få ut det mesta av dina marknadsföringsinsatser. Nedan listas några av fördelarna med artikelmarknadsföring. Om du vill veta mer, läs vidare!
Som artikelförfattare har du en bioruta med din webbplatslänk. Använd din bioruta för att marknadsföra ditt företag och ge dina läsare en anledning att besöka din webbplats. Överdriv dock inte. Du kan också erbjuda teasers och förslag som uppmuntrar läsarna att kolla in din webbplats. Genom att inkludera länkar till din webbplats kommer dina artiklar att öka SEO. Se dock till att dina artiklar inte låter som en säljpitch.
Tidningen på din artikel bör beskriva exakt vad ditt innehåll handlar om. Titeln bör vara så kort som möjligt, men ändå exakt representera innehållet i din artikel. Den bör vara ett nyckelord som konsumenter sannolikt kommer att söka efter, vilket ökar chanserna att den hittas i sökmotorerna. Försök att komma på en titel som är unik, har låg konkurrens och ändå passar bra för din produkt. Du bör också göra lite forskning om din målgrupp, så att du vet vad de gillar och inte vill ha.
Hur man skriver ett bra pressmeddelande
Ett pressmeddelande skrivs för att förmedla viktig information om ett företag, ett evenemang eller en person. Det ska vara intressant, nyhetsvärdigt och ge den viktiga bakgrundsinformation som behövs för att få din berättelse publicerad. Du kan fortsätta att uppdatera ditt pressmeddelande när nya affärsnyheter inträffar, till exempel när en ny lagkamrat tillkommer eller när en stor expansion sker. Större publikationer behöver dock mer nyhetsvärdig information. Här är några användbara tips för att skriva ett pressmeddelande. Läs vidare för att lära dig mer om de olika typerna av pressmeddelanden.
Först och främst ska du undersöka ditt ämne grundligt. Sök upp relevanta nyheter om ämnet på nätet. Detta gör ditt pressmeddelande mer nyhetsvärdigt och mer tilltalande för journalister. Därefter ska du skapa en uppmärksammande rubrik och en hook som fångar uppmärksamheten. Se till att begränsa antalet ord till cirka 80 eller 125 ord. Du bör också göra varje ord till stor bokstav. I slutändan bör ditt pressmeddelande inte vara längre än en sida. Dess huvudsyfte är att få fram den information som du vill förmedla.
Ett pressmeddelande som följer med en nyhetsvärderande händelse bör vara kort och koncist. Inkludera grundläggande information om händelsen samt personens bakgrund. Väv sedan in en fängslande berättelse kring den nyhetsvärda händelsen. Undvik att överdriva din skrivstil, inkludera ett humoristiskt inslag eller ett påstående som inte kan bevisas. Säg till exempel inte att företaget är ”det bästa” eller ”det största”, utan att förvärvet är positivt för samhället.
Överskriften, företagets namn och kontaktuppgifter till publicisten bör placeras högst upp i pressmeddelandet. Du bör också ange om pressmeddelandet är ett embargo eller ett omedelbart pressmeddelande. Rubriken och huvuddelen av pressmeddelandet bör innehålla information om historien, stödjande fakta och expertcitat. Innehållet i pressmeddelandet bör vara kortfattat och begränsat till historien och bör inte vara för långtgående eller för komplicerat. Det är också viktigt att nämna att pressmeddelandet är allmänt tillgängligt på sociala medieplattformar och stora sökmotorer.
Besök en av de bästa webbplatserna om detta ämne för att se mer.